Толкова вдъхновяващи и презареждащи са преживяванията, които споделиха участниците от летния лагер YES!. Тази година той се проведе от 24-ти до 30-ти юли в град Павел баня. Може сам да се убедиш от думите на тийнейджърите в ефекта от програмата по време на лагера YES!.

Лагерът YES! дава възможност на младите участници да развият своите умения, да открият способности, за които не са подозирали и да се осмелят да мечтаят без граници. Да се борят за мечтите си и да знаят пътя, по който дори и най-невъзможните желания, стават от само себе си реалност. Фондация „Изкуството да живееш“организира и други лагери и курсове през цялото време на годината, както за тийнейджъри, така и за по-малки участници като  курса ART Excel. Лагерът YES!създава възможности за създаване на приятелства, за изживяване на различен опит. На лагера YES! участниците изживяха щастливи дни, защото бяха тук и сега, бяха зазимени за реалността, от която не спираха да се забавляват, както и да се поучават от постъпките си.

13895293_1089444257789251_7341807536094823121_n.jpg

„Щастлива съъм, че имах възможността да бъда част от точно този лагер YES! Прекарах една седмица, изпълнена с незабравими моменти и преживявания. Лагерът ми помогна да се откъсна от ежедневието си, а след него вече се чувствам готова да живея на 100%. Научих наистина безценни уроци и съвети, които за съжаление малко мои връстници имат възможността да знаят. Този лагер ми помогна да съчетая полезното с приятното. Радвам се, че бях заобиколена от наистина мноог добра среда, запознах се с нови хора, които вече чувствам много близки. Искам да благодаря на всеки един, който допринесе този лагер да бъде единствен и неповторим!“, Ивана Иванова, 17г., Търговище

„YES! Лагерът ме научи как по-лесно да казвам „да“, да не се притеснявам, да бъда смела и себе си. Едно от нещата, които ме удивяваха на ART Excel лагерите, а сега и на YES! е, че въпреки възрастовата разлика, която до някаква степен ограничава попринцип, тук всички бяхме едно прекрасно семейство, всеки можеше да говори с всеки, сякаш се понават от малки деца. Храната, естествено вегетарианска, беше много вкусна ( с поздравления на готвачите) и ме научи, че мога да се храня и без да нараня друго ЖИВО същество. Знам всъщност по какъв начин живеем днес, а тукк разбрах, че мога да поддържам и по-добър начин на живот. Научих медитацията, Сударшан Крия, която още след първите няколко пъти помогна неочаквано. Бъдете щастливи, живейте си живота и го правете празник!“, Мария, 13г., Варна

„Лагерът надмина очакванията ми. Въпреки строгата и дори крайна дисциплина понякога, беше пълно със забавни, приятни и дори чувствени моменти. Зарадва ме уюта, естестеността и близостта между хората. Храната и базата също бяха страхотни. Прекарах незабравим лагер и се надявам да се върна отново.“, ралица, 15г., София
„На лагера стъпих за първи път 2013г. и от тогава не съм пропускала и една година, в която да не дойда. Бях асистентка два пъти на ART Excel лагера. Тази година се чудех дали да идвам, но вътрешно знаех, че там е моето място и имам нужда от този лагер. Тази година лагерът се намира в чистонова база с чудесни условия. Хората са чудесни, усмихнати, позитивни, луди и обичат да се забавляват. Въпреки че аз и моите приятели сме най-големите на лагера, успяхме да забравим тази подробност и да се сприятели и забавляваме с всички. Видях как децата, които уж са по-малки от мен, аз като съм била на тяхната възраст, не съм била и наполовина както тях. Те знаят много за живота, за любовта, по-отворени са към света и са много умни. Тази година се научих да бъда по-толерантна към другите, да ценя гнева си и да го правя скъп, а пък усмивката ми- безплатна. Научих се да се сдържам. Да давам шанс на другите. Наблюдавах колко скрити таланти има около мен. Как всеки е различен и уникален по свои начин. Танците, пижаменото парти, коктейлите, тортата, хората, смеха, забавленията, игрите, реката, севата, Сана и Косьо, йогата, храната, водата, всичко това беше едно незабравимо преживяване за тези 7 дни! Засмей се и се отпусни.“, Габриела, 17г., София

„Очаквах, че трудно ще намеря нови приятели, но ето че успях. Научих неща, които биха ми помогнали в по-нататъчното ми развитие. Спомените тук ми оставиха белези, не само психически, но и физически. Разбрах, че, ако се лишиш само за момент от някои неща, ще можеш да се приспособиш към полезното и правилното действие. Груповата работа беше едно от най-хубавите преживявания. Участвах активно, станах по-самоуверена и бях на 100% сега! Също увеличих умението си да се изказвам пред други хора.“, Биляна, 14г., София

Изкуството да живееш„Дойдох на лагера с голяма усмивка и много емоции, просто нямах търпение. Още от миналата година се убедих, че лагерът е прекрасен и те учи на толкоа много неща, които ще ти помогнат в живота. Тук се научих да съм по-отпуснат, да не се притеснявам какво мислят другите, научих че всеки човек е различен и има свойте качества. Научих се да бъда себе си и да правя всичко на 100%. Абсолютно всичко ми харесва, тези 6-7 дена прекарани с толкова много емоции и прекрасни, незабравими моменти. Запознах се с много нови хора, с които си едно цяло. И ето дойде моментът, в който трябва да се разделим, но няма как, всички, ще се помним и ще поддържаме връзка. Вече нямам търение до другата година. ОБИЧАМ ВИ ВСИЧКИ! ❤ „, Георги, 15г., Дулово

„Научих нови неща на този лагер. Запознах се с повече хора, говорих с тях. Беше предизвикателство за мен да ставам рано и да се храня след като направя йога. Намалих мързела си и увеличих желанието си да помагам на хората.“, Александър, 15г., София

„Хареса ми, че за кратко време станах близка с много хора, което не бих направила в други обстоятелства. Преодолявах се. Забавлявах се. Една седмица мина като месец. В началото не ми харесваше, че съм затворена в хотела и нямаше свобода да излизам, но програмата беше интензивна и ме ангажираше с други мисли и занимания. Има промяна в усещането ми за другите хора.“, Кристина, 17г., Варна

„За този лагер се притеснявах много, защото съм за първа година и не познавам никого. Мислех че няма да се впиша, тъй като съм най-малка, но всичко потръгна много добре, по-добре отколкото го очаквах всъщност. Оказа се, че не е толкова зле да опитвам нови неща. Преди лагера се притеснявах да правя каквото и да е било пред хора. С помощта на лагера YES! успях да усвоя и този мой страх. Лагерът промени ммного начина ми на разсъждение, мислене и действие. Хората тук са много мили, всеки е уникален по своему. Всеки ден учим по нещо ново за живота и не само. Тукк ми харесва много и се надявам догодина да се срещнем отново.“, Ивана, 13г., Панагюрище

„Преживяването ми беше различно, както винаги. Лагерът за мен имаше всичките сии страни- забавни, тъжни, добри, несигурни, радостни. Научих много нови неща. Забавлявах се, учих се как да реагирам с различните хора в различни ситуации. Хареса ми това, че всичко правехме заедно. Хранехме се заедно, играхме заедно, помагахме заедно, плувахме заедно, правехме йога заедно. Защото заедно сме по-добри, способни сме на повече. Радвам се, че се видяхме с старите си приятели от предишните лаери и намерихме нови. Благодарна съм за тези 7 дни прекарани заедно.“, Жюлияна, 17г., ДуловоДен на усмивката в Свиленград

„Този йога лагер много ми хареса. Никога досега не съм била на подобен, всичко, което правехме беше много интересно, забавно и полезно. Лично аз намерих много нови приятели и разбрах, че има и други деца като мен, които преживяват същите неща. Имаше едно нещо, което не ми хареса и то беше когато трябваше да минаваме под ръцете на другите. Просто не се справих.  Всички деца тук се отнасят с разбиране и толерантност към останалите, което изключително много ме зарадва. Моите очаквания за лагера бяха за нещо по-различно от седене пред телефона и наистина беше така! Игрите, които играхме по някакъв начин освобждаваха притесненията ми от мен. Говоренето пред публика, което бе наизбежно заради дебатите ми беше полезно и трудно. НО УСПЯХ! Надявам се и искам догодина да дойда пак! YES! <3″, Росица, 15г., София

„На лагера YES! успях да осъзная себе си до някаква степен и се научих как да използвам времето си, вместо да го губя. Ще ми останат както весели, така и тъжни спомени. Запознах се с нови хора, особено с едно по-специално момче, спазвах здравословен вегетариански хранителен режим, който се надявам с воля да продължа да спазвам и след края на лагера. Преодолях част от страха си да се изявявам пред хора се мотивирах да давам винаги всичко от себе си. Хареса ми много, че групата от лагеруващи и асистенти не се притесняваше да тацува в 12ч. на улицата или да влиза с дрехи в реката… надявам се догодина отново да дойда.“, Богомила, 15г., София

„Лагерът много ми хареса. Беше забавно и много яко. Много неща научих на лагера. Едни от тях бяха петте принципа на лагера YES!, но сега няма да ги изброявам. Кака Настя готвеше и както винаги беше по-яко от на Албена манджите.“, Ясин, 15г., София

„На лагера ми хареса, че бяхме много и задружни. Хареса ми, че ходихме на басейн, на поход, играхме  много игри, изискваха да имам креативно мислене, да се доверявам на другите. Научих от тях и също с какво можеш да допринесеш светът да е по-добро място. „, Самуил, 14г., Смолян

„На мен лагера ми хареса. Не бях очаквала толкова много игри. Хареса ми, че програмата е толкова пълна – няма време да скучаем. Вегетарианското меню беше страхотна идея, също това да се храним здравословно. Дишането и медитацията много ми харесаха. Беше забавно, когато ходихме край реката. Много ми хареса идеята за йога преди закуска. Харесвам приказките, които слушаме, бяха много поучителни. Тук създадох нови приятелства, запознах се с много и добри хора, които мислят за доброто на другите. Целият лагер беше страхотен. Благодаря за преживяването!“, Кристияна, 13г., София

„Този лагер беше много различно преживяване за мен. Тук ми показаха как да бъда себе си и ме научиха на много неща от живота, които преди не съм осъзнавала. Правехме също много забавни игри, които ни помагат да развиваме креативността, мисленето и всичките ни качества. Това преживяване ще го помня дълго време. Надявам се все повече да се правят такива лагери.“, Елияна, 16г., София

„Впечатленията ми от лагера се оказаха по-добри отколкото очаква. Запознах се с много нови, готини и положителни хора, с които се надявам да поддържаме връзка и след това. Научих нови неща за себе си, за другите около мен и за живота. Разбрах, че не е нужно винаги да си първи, за да си щастлива и винаги трябва да дадеш всичко от себе си и да цениш даденостите, които имаш. Отговорността увеличава способността и трябва да се трудиш, за да постигнеш мечтите си. Винаги трябва да имаш цел в живота си и да даваш 100% от себе си. Радвам се, че бях участничка в този лагер и се надявам, че ще имам възможността да се срещаш с повечето хора и за напред.“, Димана, 14г., Враца

 

