Фондация Изкуството да живееш организира Аюрведичен готварски курс с Уейн Федърстоун – аюрведичен готвач и учител, който води курсове и лекции за аюрведичното готвене в цяла Европа. Курсът се проведе в три български града – София, Стара Загора и Шумен. Уейн е известен с различните стилове на готвене – пряк резултат от семейното му наследство – роден в Лондон, отрасъл в Холандия, с един родител от Гвиана (Южна Америка) и един от Карибския остров Тринидад. Свързвайки се с корените си, той разкрива много тайни на готвенето, скрити в културното разнообразие на страните по света.

Вижте какво споделиха с нас участвалите в Аюрведичния готварски курс в Шумен!

аюрведа с изкуството да живееш

По време на курса по Аюрведично готвене се чувствах прекрасно. Научих нови теоретични постановки и се докоснах до практическата реализация. Като завърших, усетих аромата, вкуса и ползата от аюрведичния начин на готвене на храната. Така приготвената храна доставя удоволствие при консумация и зарежда със необходимата енергия. Изглежда добре и се усвоява лесно.

                                                                                                                                                                                     Ангел Шарабов

Да си със знанието, че всяко зрънце, което пускаш в тенджерата, било то подправка, зеленчук или друг продукт, идва от природата и с това ястие ще нахраниш семейството си, приятелите си, внасяйки малко хармония, е магия. Магията на готвенето е в тайнствените аромати, напомнят ми за Ашрама и в съчетанието на на пръв поглед несъвместими храни. Колкото по–прости природни продукти използваш, толкова по–лек се чувстваш и здравето се връща. Аюрведичното готвене за мен е да следвам правилата на природата, а тя ти връща щастието, както храната.

                                      Д. Кръстева 31 год, управител, учител на Изкуството да живееш

Очакванията ми от курса по аюрведично готвене са напълно оправдани. Научих за някои непознати до сега положения, знания, техники, подправки – тяхното значение и прилагането им в практиката. Най–вече ме впечатли направата на ghee (пречистено, филтрирано масло) и това, че то служи за транспортиране  на лекарствената част на билката и подправката към яденето. Получих знание за трите гуни. Очарована съм от комбинацията на подправките и невероятните вкусове, които придобиват ястията.

аюрведа с изкуството да живееш

Този курс ми даде нови знания за това какъв тип доша съм, какви подправки мога да използвам за себе си и за семейството си. Даде ми знания за видовете елементи, за това как те влиаят върху нашето храносмилане. Научих, че храносмилането е в основата на нашето здраве – основен принцип в аюрведа. Научих как да съчетавам подправките, а и някои интересни рецепти, които ще  приложа в ежедневието си. Беше много забавно и приятно!   

                                                                                                                                                                                                  Емилия Симеонова

Доизясних си някои принципи на съчетаването на храните. Научих как да подреждам видовете и количеството храна през деня. Научих кои подправки стимулират различните нива на енергия в организма. Научих кои начини на готвене са най–полезни.

                                                                                                                                                                                                            Радомир Райчев

Пристигнах от друг град след работа. Бързах много, защото закъснявах и бях доста стресирана. Запознах се с доста хора на курса, повечето бяха от други места. Не знаех какво точно ме очаква, защото не съм била на подобни курсове преди. Но очаквах да науча нещо повече за здравословното хранене и живот от това, което бях научила досега от други източници. И курса започна. И бях изненадана, че от самото начало ние не говорехме за рецепти, а за храната като нещо живо, за храната като част от природата, за храната като част от нас. И ми ставаше все по–интресно. В същото време съпоставях всичко ново научено с моя начин на живот и навици. Научих много неща. В началото съм и има още много за научаване. Ще бъде трудно да ги приложа в ежедневието си имайки предвид начина ми на живот и работата. Пожелавам си успех 🙂  

                                                                                                                                                                                                      Сибел Мангърова

аюрведа с изкуството да живееш

Курсът по аюрведично готвене разкрива дълбоката връзка между нас и храната, която приемаме, за начина, по който се чувстваме. Единството на всичко в тази Вселена и начините, по които можем да бъдем в хармония с нашата природа. Практични и полезни съвети за нашето ежедневие, за състава, характера и най–добрия начин на приготвяне на храната и за резултатите от това – повече енергия и чисто съзнание.

Фондация Изкуството да живееш
http://www.artofliving.org/bg-bg
